Strona Główna · Szukaj · · Układ zapłonowy · Układ paliwowy · Układ napędowy · Dlaczego nie odpala · Silnik 139QMB 50 cm · Instalacja elektryczna · Żywotność silnika chińskiego 4T · Polecane niezawodne skutery Grudzień 23 2014 06:00:48
Nawigacja
Strona Główna
FAQ
Kontakt
Galeria


Brak paliwa w gaźniku
Akumulator
Jaki olej do skutera 4T
Kiedy wymienić pasek napędowy
Cylinder
Tłok
Sworzeń tłoka
Wał korbowy
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 27
Najnowszy Użytkownik: skuter
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Akumulator

 Dzisiaj omówimy bardzo istotny element skutera jakim jest akumulator. W skuterach występują najczęściej akumulatory 12V 4Ah. Przeważnie  montowane są akumulatory bezobsługowe. Ja jednak opiszę również prawidłowa eksploatacje zwykłych akumulatorów kwasowych. W okresie użytkowania akumulator powinniśmy doładowywać ładowarką co 4 tygodnie. Podczas odłączania akumulatora od skutera zawsze najpierw odpinamy biegun ujemny. Następnie kontrolujemy poziom elektrolitu. Prawidłowy poziom elektrolitu w stanie naładowanym wynosi 5-10 mm powyżej górnej powierzchni płyt. Akumulatora nienaładowanego nie powinniśmy napełniać elektrolitem powyżej górnej powierzchni płyt.

 Mając typowy akumulator do skuterów o pojemności 4Ah należy go ładować prądem o wartości 0,4A przez 5-10 godzin. Ładowanie kończymy gdy  wartość napięcia wynosi ponad  12,8V. Napięcie w celu zbadania stanu naładowania mierzymy po upływie 30 minut od odłączenia ładowarki. Znakiem tego że akumulator jest w pełni naładowany jest  intensywne wydzielanie się wodoru tzw. gazowanie elektrolitu. Również  ładowanie powinniśmy przerwać gdy temperatura elektrolitu przekroczy 45 stopni Celcjusza. Następnie czekamy 30 minut i mierzymy napięcie. Jeśli wynosi  powyżej 12,8V kończymy ładowanie. Jeśli nie ponawiamy. Prawidłowa gęstość elektrolitu w stanie naładowanym wynosi 1,27-1,28 kg/l. Jeśli akumulator po kilkukrotnym ładowaniu   nie może osiągnąć wartości 12,3 V  to znak że zbliża się jego koniec.

 Akumulator trzymamy z dala od źródeł ciepła  gdyż wysoka temperatura znaczenie skraca życie akumulatora. Nigdy nie zostawiajmy nienaładowanego akumulatora na dłużej niż 24H.  Tym bardziej nie zostawiajmy nienaładowanego lub dosyć mocno rozładowanego akumulatora na mrozie gdyż grozi to zamarznięciem elektrolitu i zniszczeniem akumulatora. Złącza akumulatora zawsze czyścimy i smarujmy specjalnym smarem do połączeń prądowych.

 W warunkach zimowych rzeczywista pojemność akumulatora może drastycznie się obniżyć. Przy temperaturze -10 stopni potrafi ona spaść do 50 % nominalnej pojemności akumulatora. Dlatego w tym okresie powinniśmy bardziej zwracać uwagę na częstszą kontrole tego elementu układu elektrycznego.

 Podłączając akumulator do skutera najpierw podłączamy plus a następnie minus. Kupując nowy akumulator stary zostawiamy sprzedawcy.

Komentarze
Albertus dnia wrzesień 13 2012 22:29:42
Dzięki za fajnie napisaną instrukcję

Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Części do skuterów
Wyślij paczkę bez wychodzenia z domu
Reklamy
Usługi księgowe Kraków Katalog Stron WWW Skutery
Kod
Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie